72,840€ +1,42 %   23.10.2020 17:36
Startseite > Medien > Pressemitteilungen    >    London Gatwick airport: waiver agreement on financial covenants (22. 09. 2020)

Illustrationsbild

London Gatwick airport: waiver agreement on financial covenants

22. 09. 2020 - 18:45 - Finanzen - Vereinigtes Königreich

In August 2020, London Gatwick airport, a 50.01% subsidiary of VINCI Airports, entered into discussions with its lenders, in light of the forecast impact on tis financial covenants.

Given the exceptional circumstances affecting air travel, they approved with a large majority the company’s request to temporarily waive its financial covenants.

Further information is available here:

About VINCI Airports
VINCI Airports, as the leading private airport operator in the world, manages the development and operation of 45 airports located in Brazil, Cambodia, Chile, Costa Rica, the Dominican Republic, France, Japan, Portugal, Serbia, Sweden, the United Kingdom and the United States. Served by more than 250 airlines, VINCI Airports' network handled 255 million passengers in 2019. Through its expertise as a comprehensive integrator, VINCI Airports develops, finances, builds and operates airports, leveraging its investment capability and know-how to optimise the management and performance of existing airport infrastructure, facility extensions and modernisation projects. In 2019, its annual revenue for managed activities amounted to €4.9 billion, for a consolidated revenue of €2.6 billion.

VINCI ist ein weltweit tätiger Konzessions- und Baukonzern. Er beschäftigt mehr als 222.000 Mitarbeiter in rund 120 Ländern. Zu unserem Leistungsspektrum gehören Planung, Finanzierung, Bau und Betrieb von Infrastrukturen und Einrichtungen, die zur Verbesserung des Alltags und der Mobilität der Menschen beitragen. Erfolg bedeutet für uns, dass die Gesamtleistung stimmt und nicht nur das Jahresergebnis. Dazu zählt unser Engagement zugunsten der Umwelt sowie der sozialen und gesellschaftlichen Performance unserer Unternehmensbereiche. Da die Leistungen des Konzerns sich durch ihren Nutzen für die Allgemeinheit auszeichnen, betrachten wir den Dialog mit allen Beteiligten und ein offenes Ohr für deren Belange als unerlässliche Voraussetzung unserer Tätigkeit. Unsere Ambition ist es, für unsere Kunden, Aktionäre, Mitarbeiter, Partner und die gesamte Gesellschaft auf Dauer Wert zu schaffen.