Logo VINCI
88,020€ -1,57 %   23.05.2019 12:51
Startseite > Medien > Pressemitteilungen    >    VINCI Airports finalises the acquisition of AERODOM, which holds the concession for six airports in the Dominican Republic (11. 04. 2016)

Illustrationsbild

11. 04. 2016 - 08:30 - Akquisitionen - Heiliger Domingue

- Total annual traffic of 4.5 million passengers
- Concession contract valid until 2030

VINCI Airports has finalised the acquisition of Aeropuertos Dominicanos Siglo XXI, SA (AERODOM), a Dominican company holding a concession contract with the Dominican Government to operate six airports in the Dominican Republic until March 2030. This acquisition follows the agreement signed by VINCI Airports and the Advent International private equity firm in December 2015.

AERODOM operates six of the Dominican Republic’s nine airports:
- Las Américas International airport, serving Santo Domingo, the country’s capital, with a total traffic amounting to 3.5 million passengers;
- Gregorio Luperón airport in Puerto Plata, the gateway to the island’s second largest tourist destination, with 804,000 passengers;
- Presidente Juan Bosch and Arroyo Barril airports near Samaná, La Isabela in Santo Domingo and María Montez in Barahona, serving a total of 202,000 passengers.
Overall, the AERODOM airports accounted for 4.5 million passengers in 2015, 98% of them international.

With an average annual growth rate of 5% over the past decade, the Dominican Republic has an attractive and dynamic economy. The country notably benefits from North American growth and the local authorities’ ambitious tourism expansion policy.

This acquisition is a major milestone in VINCI Airports’international expansion. Operating on three continents and serving more than 100 million passengers, VINCI Airports is now one of the World’s Top 5 leading airport operators.

About VINCI Airports
VINCI Airports, an emerging leader in the international airport sector, manages the development and operations of 34 airports: 12 in France, 10 in Portugal (including the hub of Lisbon), 3 in Cambodia, 2 in Japan, 6 in Dominican Republic and Santiago airport in Chile. Served by over 140 airlines, VINCI Airports’ network handles around 100 million passengers with a recorded revenue of € 820 million1. Through its expertise as a comprehensive integrator and the professionalism of its 8,500 employees, VINCI Airports develops, finances, builds and operates airports, leveraging its investment capability, international network and know-how to optimize management of existing airport infrastructure, facility extensions and new construction.
www.vinci-airports.com

12015 data (excluding Chile, Japan and the Dominican Republic)

VINCI ist ein weltweit tätiger Konzessions- und Baukonzern. Er beschäftigt über 211.000 Mitarbeiter in rund hundert Ländern. Zu unserem Leistungsspektrum gehören Planung, Finanzierung, Bau und Betrieb von Infrastrukturen und Einrichtungen, die zur Verbesserung des Alltags und der Mobilität der Menschen beitragen. Erfolg bedeutet für uns, dass die Gesamtleistung stimmt und nicht nur das Jahresergebnis. Dazu zählt unser Engagement zugunsten der Umwelt sowie der sozialen und gesellschaftlichen Performance unserer Unternehmensbereiche. Da die Leistungen des Konzerns sich durch ihren Nutzen für die Allgemeinheit auszeichnen, betrachten wir den Dialog mit allen Beteiligten und ein offenes Ohr für deren Belange als unerlässliche Voraussetzung unserer Tätigkeit. Unsere Ambition ist es, für unsere Kunden, Aktionäre, Mitarbeiter, Partner und die gesamte Gesellschaft auf Dauer Wert zu schaffen.

Paul-Alexis Bouquet