93,910€ +1,25 %   24.06.2021 17:35
Startseite > Medien > Pressemitteilungen    >    VINCI Construction to develop the Highway 40 in Grande Prairie, Canada (25. 05. 2021)

Illustrationsbild

VINCI Construction to develop the Highway 40 in Grande Prairie, Canada

25. 05. 2021 - 17:45 - Neuaufträge - Kanada

· Three years of work to support traffic growth
· Contract worth €62.5 million

The Ministry of Transportation of Alberta (Canada) has awarded Carmacks, a subsidiary of Eurovia (VINCI Construction) based in Canada, the project to widen the Highway 40 expressway in the southern part of the city of Grande Prairie (450 km north-west of Edmonton).

Totalling €62.5 million (C$92 million), the work will begin in May 2021 and is set to last just over three years. It covers widening a 9.2 km section from a two-lane to a four-lane dual carriageway, and building a three-span steel bridge over the Wapiti River and a pedestrian bridge to allow residents to walk to O’Brien Provincial Park. Operations will be carried out both during the day and at night to minimise traffic disruptions.

Carmacks will implement a dedicated Environmental Construction Operations plan. For example, the plan includes protection of nesting birds before starting the earthworks, erosion control measures and turbidity monitoring of waterways during the construction phase.

Télécharger l'infographie (770 Ko)

VINCI ist als weltweit führendes Unternehmen in den Bereichen Konzessionen, Bau und Energie und beschäftigt mehr als 217.000 Mitarbeiter in rund 100 Ländern. Zu unserem Leistungsspektrum gehören Planung, Finanzierung, Bau und Betrieb von Infrastrukturen und Einrichtungen, die zur Verbesserung des Alltags und der Mobilität der Menschen beitragen. Erfolg bedeutet für uns, dass die Gesamtleistung stimmt. Dazu zählt unser Engagement zugunsten der Umwelt sowie der sozialen und gesellschaftlichen Performance unserer Unternehmensbereiche. Da die Leistungen des Konzerns sich durch ihren Nutzen für die Allgemeinheit auszeichnen, betrachten wir den Dialog mit allen Beteiligten und ein offenes Ohr für deren Belange als unerlässliche Voraussetzung unserer Tätigkeit. Unsere Ambition ist es, für unsere Kunden, Aktionäre, Mitarbeiter, Partner und die gesamte Gesellschaft auf Dauer Wert zu schaffen.