Aktienkurs 26.05.2017 17:35
77,000€ +0,14 %

LAMSAC’s acquisition: VINCI becomes motorway concessionaire in Peru

20. 12. 2016 - Akquisitionen - Peru

- Acquisition of LAMSAC, concessionaire of the Linea Amarilla highway in Lima, Peru, and PEX, which operates the associated electronic toll collection system
- Concession for construction, operation and maintenance of a 25km-toll road around the center of Lima, Peru
- Concession running until November 2049

LAMSAC’s acquisition: VINCI becomes motorway concessionaire in Peru

VINCI Highways, VINCI Concessions’ subsidiary, has finalised the acquisition of 100% of LAMSAC company, concessionaire-holder of Línea Amarilla, a 25 km toll road around the center of Lima, and PEX, LAMSAC’s electronic toll collection operator. The deal is based on an enterprise value of LAMSAC and PEX at PEN 5.5billion (around EUR 1.5 billion) as of 31 December 2015.

LAMSAC holds a concession contract with the Municipality of Lima to build, operate and maintain the Línea Amarilla until November 2049.

In 2016, traffic on LAMSAC averaged 139,300 vehicles/day. It will further increase following the completion of a new section between the existing toll road and Callao harbour. With an average annual growth rate of more than 6% over the past 10 years, Peru offers a strong growth potential.

This acquisition is a major milestone in VINCI Group’s strategy of development in Latin America.

About VINCI Highways
Active in 13 countries, VINCI Highways, subsidiary of VINCI Concessions, finances, builds and operates roads and highways infrastructures worldwide. In association with local partners, it manages a network of 26 concessions with more than 1,800 km of highways and crossings and nearly 1,300 km of urban roads. In 2015, VINCI Highways recorded a combined revenue of 611 million euros.
www.vinci-concessions.com

VINCI ist ein weltweit tätiger Konzessions- und Baukonzern. Er beschäftigt über 1835.000 Mitarbeiter in rund hundert Ländern. Zu unserem Leistungsspektrum gehören Planung, Finanzierung, Bau und Betrieb von Infrastrukturen und Einrichtungen, die zur Verbesserung des Alltags und der Mobilität der Menschen beitragen. Erfolg bedeutet für uns, dass die Gesamtleistung stimmt und nicht nur das Jahresergebnis. Dazu zählt unser Engagement zugunsten der Umwelt sowie der sozialen und gesellschaftlichen Performance unserer Unternehmensbereiche. Da die Leistungen des Konzerns sich durch ihren Nutzen für die Allgemeinheit auszeichnen, betrachten wir den Dialog mit allen Beteiligten und ein offenes Ohr für deren Belange als unerlässliche Voraussetzung unserer Tätigkeit. Unsere Ambition ist es, für unsere Kunden, Aktionäre, Mitarbeiter, Partner und die gesamte Gesellschaft auf Dauer Wert zu schaffen.