90,770€ -0,54 %   22.10.2021 17:35
Startseite > Medien > Pressemitteilungen    >    VINCI signs new €4 billion syndicated revolving facility (23. 06. 2011)

VINCI signs new €4 billion syndicated revolving facility

23. 06. 2011 - Finanzen - Frankreich

VINCI signed today a five years €4 billion multicurrency revolving facility with a syndicate of 23 banks.
The transaction was clearly oversubscribed, illustrating the strong market support and confidence in VINCI’s credit quality.
This facility includes two one year extension options and will be used for general corporate purposes. It will replace several of the Group’s existing, undrawn credit lines of €3,685 millions expiring in 2012.
In line with the Group’s prudent liquidity management, this transaction will lengthen the average maturity of VINCI’s available financing.
Final syndicates for the facility includes:

• Mandated Lead Arrangers and Bookrunners

Banco Bilbao Vizcaya Argentaria S.A., Banco Santander S.A., The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ, Ltd., BNP Paribas, Crédit Agricole Corporate and Investment Bank, Groupe Crédit Mutuel-CIC, HSBC France, Mizuho Corporate Bank, Ltd., Natixis, The Royal Bank of Scotland plc, Société Générale Corporate and Investment Banking, UniCredit.

• Mandated Lead Arrangers

Barclays Bank PLC, Commerzbank AG, Deutsche Bank AG, Dexia, ING Belgium S.A., JPMorgan Chase, N.A.(Paris Branch), Intesa Sanpaolo S.p.A., Morgan Stanley Bank International Limited, Royal Bank of Canada Europe Limited, Sumitomo Mitsui Banking Corporation Europe Limited, UBS Limited.

VINCI ist als weltweit führendes Unternehmen in den Bereichen Konzessionen, Bau und Energie und beschäftigt mehr als 217.000 Mitarbeiter in rund 100 Ländern. Zu unserem Leistungsspektrum gehören Planung, Finanzierung, Bau und Betrieb von Infrastrukturen und Einrichtungen, die zur Verbesserung des Alltags und der Mobilität der Menschen beitragen. Erfolg bedeutet für uns, dass die Gesamtleistung stimmt. Dazu zählt unser Engagement zugunsten der Umwelt sowie der sozialen und gesellschaftlichen Performance unserer Unternehmensbereiche. Da die Leistungen des Konzerns sich durch ihren Nutzen für die Allgemeinheit auszeichnen, betrachten wir den Dialog mit allen Beteiligten und ein offenes Ohr für deren Belange als unerlässliche Voraussetzung unserer Tätigkeit. Unsere Ambition ist es, für unsere Kunden, Aktionäre, Mitarbeiter, Partner und die gesamte Gesellschaft auf Dauer Wert zu schaffen.